onsdag 12 oktober 2011

Konsert - Ane Brun - Trädgårn

Vem    -      Ane Brun
Vart    -      Trädgårn, Göteborg
När     -      2011-10-07
Förband -   Linnea Olsson

Jag hade aldrig varit på Trädgårn innan och när jag kom in genom dörrarna bland alla människor blev jag förvånad över hur litet det var.
Anes scen uppbyggnad och lokalen gjorde dock att känslan blev så mycket större.
Scenen var uppbyggd i dunkelt ljus och hela konserten var väldigt "mörk".

Förbandet var en okänd tjej som just ska släppa en skiva, Linnea Olsson.
Hon hade en fantastisk röst och henne kan vi nog räkna med att höra mer ifrån.
Det är otroligt hur en liten människa som sitter själv på en scen i halvmörker kan hypnotisera med sin röst.
Själv på scen spelade hon ett par låtar innan Ane skulle gå på och sedan fortsatte hon som backup bakom Ane.

Jag har inte varit på konsert med Ane Brun innan men så fort hon gick på scen så insåg jag att detta är något jag kommer göra om om tillfälle ges.
In kommer hon med svart klädnad och huva och när hon tar av sig så inser man att detta är något speciellt.
Hon har en enorm scennärvaro och hennes röst fantastisk.
Med backup av två trummisar, en cellist och piano så blir upplevelsen om möjligt ännu bättre.
Innan konserten sa jag att jag tror att Jose Gonzalez kommer att gästspela eftersom  dom nyligen spelat in en duett och att han är från Göteborg och mycket riktigt, efter ett tag släntrar Jose in med sin gitarr och tillsammans kör dom igenom Worship från skivan  It all starts with one. ( Ane Brun – Worship )
Helt fantastiskt!

Hela konserten kan sammanfattas som ett enda lyckorus och jag ville inte att det skulle ta slut.
Den känslan vill jag ha kvar så länge det går!

Until next time Ane!

För er som vill lyssna mer på Ane, denna skivan är just nu favoriten. ( Ane Brun – It All Starts With One )

Denna duetten med Tingsek är också something special. ( Ane Brun – Easier )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar